Nieuws Februari 2014

Manchester City - Barça 0-2

FC Barcelona heeft woensdagavond goede zaken gedaan in de achtste finale van de Champions League. In het Etihad Stadion wist het Catalaanse team met 2-0 te winnen van Manchester City.

De Blaugrana’s begonnen sterk aan de wedstrijd en drong de thuisclub ver terug op eigen helft. Voor de aanvallers van Barça was het lastig om door de hechte defensie van de Citizens te komen. Halverwege de eerste helft kwam het team van Manuel Pellegrini beter in het spel en werd via Álvaro Negredo een aantal malen gevaarlijk. Het team van Tata Martino kreeg na een half uur de grootste mogelijkheid, toen Xavi met een afstandsschot de defensie van Manchester City probeerde te verrassen, maar keeper Joe Hart stond op de goede plaats. Voor rust werd er niet gescoord.

Na rust verhoogde Barça het tempo, waardoor de achterhoede van de Citizens slordiger begon te spelen. Acht minuten na rust resulteerde dit in een overtreding van Martín Demichelis net binnen het strafschopgebied op Lionel Messi. De verdediger kreeg de rode kaart en La Pulga mocht aantreden voor een strafschop. De Argentijn faalde niet en zorgde voor een voorsprong van de Blaugrana’s. Ondanks dat Manchester City met een man minder op het veld stond, probeerde de thuisclub er toch een aantal keer uit te komen, zonder het Barça echt lastig te maken. Toch moest het Catalaanse team tot de laatste minuut wachten voor het echt zeker was van de overwinning. Dani Alves brak aan de rechter kant door en stormde op het doel af. De Braziliaan twijfelde geen moment en schoot de bal door de benen van de keeper in het doel, wat in een 0-2 resulteerde.

Opstelling Barça: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Alba, Xavi, Sergio, Fàbregas (85’ Sergi Roberto), Alexis (73’ Neymar), Messi en Iniesta