Nieuws December 2011

Martín Montoya tot zomer 2014 bij Barça

FC Barcelona is erin geslaagd het contract van Montoya open te breken en te verlengen. De rechtsback ligt nu tot de zomer van 2014 vast bij de Catalanen. De 20-jarige was in het bezit van een aflopend contract en werd door Valencia, Sevilla, Villarreal en AS Roma gevolgd. De vleugelverdediger koos er echter voor om een nieuw contract te tekenen bij FC Barcelona. Wanneer een club zich dit seizoen meldt voor Martí is de transferclausule vastgesteld op 12 miljoen. Hierna wordt het 20 miljoen.

De Catalaan voetbalt al zijn hele carrière bij FC Barcelona en is een vaste waarde bij Barça B. Martí is één van de grootste talenten van Spanje en werd hij zelfs al eens opgeroepen voor het nationale elftal. Montoya kwam tot nu toe twee keer in actie voor het eerste elftal van FC Barcelona; in de competitiewedstrijd tegen RCD Mallorca op 26 februari van dit jaar en recentelijk in Camp Nou tegen BATE Borisov voor de Champions League.

En voor de oplettende kijker: Het door Paul Meijering zo prachtig vervaardigde schilderij van Lionel Messi, dat de fanclub als welkomstcadeau voor het nieuwe bestuur van FC Barcelona, op 23 mei j.l. aan erelid Sandro Rosell overhandigde, is nog onberoerd en staat nog steeds op dezelfde plaats als waar de fanclub het achterliet.