Nieuws Oktober 2013

Martino: "Respect voor Puyol"

Voorafgaand aan de competitiewedstrijd tegen Osasuna, heeft Barça coach Tata Martino een persconferentie gegeven. In een vooruitblik naar dit duel had de Argentijnse coach een goed woord over voor het team uit Pamplona: “Osasuna is sterker geworden de laatste wedstrijden. Ze vormen een hecht team. Daarom moeten wij zeer geconcentreerd zijn. Het team van Miguel Archanco zal er alles aan doen om ons spel te verstoren.”

Mocht FC Barcelona de wedstrijd in Pamplona winnen, evenaart het de start van Real Madrid uit het seizoen 1968/69. Tata Martino laat weten hier niet mee bezig te zijn: “Iedereen is bezig met het aantal wedstrijden, punten en records. Het gaat mij om waar we aan het einde van het seizoen staan, daar kunnen we geschiedenis mee schrijven.”

De coach had de afgelopen week niet veel kunnen trainen met zijn selectie. “Ondanks dat dit geen beslissende week is, komen er toch belangrijke wedstrijden aan, vooral nu we nog in het begin van de competitie zijn”, verklaarde Martino.

Martino liet tijdens de persconferentie zijn respect voor Carles Puyol blijken: “Carles heeft een geweldige mentaliteit. Hij heeft alles al gewonnen en is nu erg gedreven en blij er weer bij te zijn. Als hij er klaar voor is, zal hij zeker spelen.”

Tot slot kwam Adriano Correia ter sprake. De Braziliaanse linksback lijkt in de vorm van zijn leven. “Adriano is nu heel goed bezig. Hij heeft nu twee weken rust gehad en heeft een goede conditie. We zullen de Braziliaan nodig hebben, vooral met de wedstrijden die nu komen.”