Nieuws Augustus 2010

Mascherano naar Barça?

Op de website van Liverpool staat dat Martín Cáceres wellicht naar Anfield komt als de club toestemt in een ruil van spelers aangevuld met een aankoopbedrag voor Javier Mascherano. Liverpool heeft inmiddels geaccepteerd dat de middenvelder de club wil verlaten en hij zal ook niet meereizen naar Turkije voor de Europa League wedstrijd tegen Trabzonspor.

Barcelona wil de Argentijn graag overnemen van Liverpool en heeft een bod uitgebracht van £ 12 miljoen plus Alexander Hleb. De Engelse club heeft dit bod inmiddels afgewezen en erbij vermeld dat Mascherano alleen voor £ 21 miljoen te koop is. Volgens The Guardian is Barcelona niet bereid dit bedrag voor de middenvelder te betalen, maar wel £ 16,5 miljoen plus Cáceres en Hleb.

Ondanks dat The Reds liever alleen geld willen hebben, kan de toevoeging van Cáceres een interessante optie zijn voor trainer Roy Hodgson. De 23-jarige international van Uruguay werd vorig seizoen door Barcelona verhuurd aan Juventus en zou het probleem van Liverpool aan de linkerkant van de verdediging kunnen oplossen.