Nieuws Juli 2014

Masip tekent tot 2017

Donderdag rond het middaguur was er wederom een contract ondertekening bij FC Barcelona. Deze keer betrof het Jordi Masip. De keeper staat, met zijn nieuwe contract tot het einde van het seizoen 2016/17 onder contract bij FC Barcelona. De afkoopsom van zijn contract is vastgesteld op €35.000.000 en de keeper heeft in het nieuwe seizoen rugnummer 25.

Masip is een product van de jeugdopleiding La Masia. Hij heeft alle jeugdploegen van Barça doorlopen en in 2008 maakt hij zijn debuut voor het team Onder de 18. In het seizoen 2009/10 maakte hij de overstap naar Barça B, waar toen Luis Enrique de trainer was. Tijdens het seizoen 2012/13 werd hij door Vilanova voor het eerst bij de selectie gehaald als reserve keeper, door een schorsing van Valdés.

Met Barça B speelde hij 77 wedstrijden in vier seizoenen. In deze periode wist hij 32 keer te winnen, speelde hij 20 keer gelijk en werd er 24 keer verloren. Hij is een keeper met veel behendigheid en goede reflexen. Ondanks dat het geen grote keeper is, is hij ook goed in de lucht, dankzij zijn grote springvermogen.

Video: www.fcbarcelona.cat