Nieuws September 2018

Match Preview Sociedad -FCB

Op zaterdag keert FC Barcelona terug naar Anoeta , een historisch moeilijke plek waar ze vorig seizoen eindelijk de ban doorbraken na jaren van tegenslag, waar ze tijdens hun vorige zeven La Liga-bezoeken aan San Sebastián zonder winst waren gebleven. Nu, acht maanden na de spannende overwinning op Real Sociedad, kunnen de Catalanen er twee op een rij maken?

Ernesto Valverde noemt de Real Sociedad clash 'historisch moeilijk'.

Tijdens een persconferentie in aanloop naar de wedstrijd van morgenmiddag gaf de Barça manager zijn visie over de wedstrijd tegen Sociedad. Feit: sinds hij de hoofdcoach van FC Barcelona is geworden, heeft Ernesto Valverde een perfecte staat van dienst op de weg tegen Real Sociedad - hij staat op 1-0-0. Dus waarom vertelde hij dat journalisten op vrijdag bijeen waren gekomen op het trainingsveld van Barça, dat de wedstrijd van dit weekend in Aneota "historisch moeilijk" was? Het antwoord is eenvoudig: voordat Barça vorig seizoen met 4-2 terugkwam van een vroege 2-0 achterstand , was het niet in staat om in meer dan 10 seizoenen een enkele competitiewedstrijd te winnen bij Real Sociedad. Bovendien legde Valverde uit: "Hun fans zullen dichterbij het veld komen dan ooit omdat de atletiekbaan is verdwenen." Oh, en nog een ding, Real Sociedad "is erg goed," zei hij.

Over wat Barça moet doen:

"We moeten vanaf de aftrap goed spelen om te voorkomen dat we een vroege goal tegenkrijgen, zoals gebeurde tegen Huesca. Daarom is het voor ons belangrijk om met een voorsprong te spelen."

Over Real Sociedad:

"Ze zijn een team dat klaarstaat om te spelen en ze maken het altijd moeilijk door de druk op te voeren."

Over Barça's drukke periode van 7 wedstrijden in 23 dagen:

"We moeten fris blijven en blessures voorkomen." "Er komen geweldige wedstrijden aan in de 23 dagen. We kijken er erg naar uit en zullen het maximale er proberen uit te halen."

FC Barcelona-trainer Ernesto Valverde noemde deze vrijdag een 18-koppige ploeg, voor de teamreis naar Anoeta om het op te nemen tegen Real Sociedad deze zaterdag om 16:15 uur.

Voor de wedstrijd tegen het voor FC Barcelona altijd lastige tegenstander is dit de lijst:

1. Marc-André ter Stegen , 2. Nélson Semedo , 3. Gerard Piqué , 4. Ivan Rakitic , 5. Sergio Busquets , 7. Philippe Coutinho , 9. Luis Suárez , 10. Leo Messi , 11. Ousmane Dembélé , 12. Rafinha , 13. Jasper Cillessen , 15. Clément Lenglet , 18. Jordi Alba , 19. Munir El Haddadi , 20. Sergi Roberto , 22. Arturo Vidal , 23. Samuel Umtiti , 24. Thomas Vermaelen .

Carles Aleñá en Arthur Melo zijn weggelaten en Denis Suárez , Malcom en Sergi Samper ontbreken als gevolg van een blessure.

Foto: www.fcbarcelona.com