Nieuws Maart 2023

Matig spel, toch 3 punten

Dé manier om kampioen te worden. Het hoeft niet mooi te zijn als het maar effectief is. Zo’n wedstrijd als tegen Valencia. 3 punten pakken, daarna lekker douchen en snel naar huis. Lekker op maandag weer trainen en voorbereiden op de volgende wedstrijd tegen Athletic Club. Dan zal het wel beter moeten!!

Xavi was geschorst, zijn broer Oscar nam het over. Klein speelveld: Valencia speelde 3-5-1. De bus voor het doel. Toch viel al snel de 1-0 door een kopbal van Raphinha op aangeven van Busquets (de man van de wedstrijd). Ansu Fati schoot in de 18e minuut op het doel van Valencia. Een ploeg die overigens 19e staat in La Liga!

De 1e kans voor Valencia was een kopkans in de 34e minuut die naast het doel van ter Stegen ging. Ansu Fati had een grote kans in de 37e minuut. Dat leverde helaas geen doelpunt op. Het spel was niet al te best: traag, veel foutjes, passes die niet aankwamen. Vermoeidheid na de wedstrijd in de Copa del Rey?

In de 53e minuut hands van 1 van de spelers van Valencia. Penalty. Gemist door Ferran Torres. Als je niet in de wedstrijd zit moet je geen penalty nemen. Een ongeschreven wet in het voetbal. 3 minuten later weer een kans voor Ansu Fati. Helaas raakte de bal de buitenkant van de paal.

De verdediging riep het onheil over zich af. Een rode kaart voor Araújo na het neerleggen van een doorgebroken speler. Met 10 tegen 11 werd het natuurlijk alleen maar moeilijker. Nauwkeurig ging het niet, hard gewerkt werd er wel. Er was sprake van grote opluchting toen de scheidsrechter voor de laatste maal floot.

Deze week iets minder trainen en iets meer rust nemen. Want het kampioenschap is nog ver weg. We hopen dat de geschorsten en de geblesseerden weer snel bij de selectie komen. We hebben iedereen nodig!!

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen, Koundé, Araújo, Frenkie (46”Kessie), Roberto, Busquets, Ansu Fati(59”Alonso), Torres, Raphinha(68”Alarcon)

Foto: fcbarcelona.com