Nieuws Januari 2012

Maxwell naar París Saint-Germain

Josep Guardiola zei eerder deze week nog dat hij hoopte dat Maxwell bij Barça zou blijven, maar de coach kreeg niet zijn zin. Donderdag maakte FC Barcelona op haar website bekend dat er een akkoord is bereikt met de Franse club over een transfersom van 4 miljoen euro voor Maxwell.

Guardiola vertelde in gesprek met AS: “Hij heeft het hier niet meer naar zijn zin. Hij heeft natuurlijk ook niet zoveel speeltijd gekregen als hij zou willen. We werken mee aan zijn vertrek, zo hoort dat bij een samenwerking. Maxwell beleefde hier een spectaculair eerste seizoen, zijn tweede jaar was wat minder. Door omstandigheden haalde hij niet zijn gebruikelijke hoge niveau.”

De 30-jarige Braziliaan reisde woensdag al naar Parijs om met PSG te onderhandelen over een contract. FC Barcelona bedankt Maxwell voor zijn inzet en bijdrage aan het team en wenst hem veel succes in Parijs. De verdediger werd in de zomer van 2009 overgenomen van Internazionale, waar hij drie jaar speelde na zijn overgang van Ajax naar Milaan. De technicus was enkel in zijn eerste seizoen eerste keus op de linkerflank. Maxwell won in Spanje tien prijzen en scoorde in 89 duels tweemaal. Bekijk hier de tweeënhalf jaar van Maxwell bij Barça.