Nieuws September 2012

Medische testen bevestigen blessure Puyol

Al na de wedstrijd tegen Getafe (1-4) was het duidelijk dat Carles Puyol voor een onbepaalde tijd aan de kant zou staan. De aanvoerder startte de wedstrijd in de basis, maar moest in de tweede helft het veld verlaten toen hij zijn knie ongelukkig verdraaide.

Testen van de medische staf van FC Barcelona hebben nu bevestigd dat Puyol de achterste kruisband in zijn linkerknie heeft verrekt. Hij zal vier tot zes weken nodig hebben om hiervan te herstellen. Dit is een behoorlijke klap voor Barça, met het drukke wedstrijdprogramma dat de ploeg voor de boeg heeft.

Als Puyol slechts vier weken nodig heeft om te herstellen, dan zal hij de Champions League wedstrijden tegen Spartak Moskou en Benfica missen, El Clásico op 7 oktober, en daarnaast de competitiewedstrijden tegen Granada en Sevilla. Heeft hij twee weken langer nodig dan dat, dan mist hij ook de wedstrijd in de Primera División tegen Deportivo.