Nieuws Oktober 2019

Messi: “Barça is mijn enige club”

Lionel Messi heeft eerder vandaag in een radio-interview aangegeven dat hij tijdens zijn voetbalcarrière alleen voor Barça zal spelen. “Mijn plan is dat ik nog jaren bij Barça zal blijven en dat ik mijn actieve carrière hier af zal sluiten. Vooral vanwege wat ik voor de club voel en voor mijn familie. We zijn erg gelukkig in Barcelona”, aldus Messi, die vervolgde met: “Onze kinderen zijn ‘gewoon’ Catalaans. Mateo is zelfs op 11 september geboren, hoe Catalaans wil je het hebben? Daarnaast heeft Tiago een grote vriendengroep. We kunnen het hen niet aandoen om te vertrekken.”

In hetzelfde interview kwam ook de eventuele overgang van Neymar naar de blaugranas ter sprake. De Argentijnse sterspeler vertelde hier over: “Neymar is een van de beste spelers ter wereld. Ik denk dat hij vanaf dag 1 spijt heeft gehad dat hij Barça heeft verlaten en hij zal zich meteen hebben gerealiseerd dat hij fout zat. Het bestuur heb ik nooit kwalijk genomen dat ze Neymar niet hebben gecontracteerd, want ik ben nooit bij de onderhandelingen betrokken.”

De interviewers waren benieuwd naar Messi’s mening over Xavi. La Pulga was vol lof over El Profe: “Je kunt nooit meer twee spelers vinden die het spelletje zo snappen als Xavi en Andrés Iniesta. Ze waren fantastisch. De terugkeer van Xavi wordt al voorbereid. Daarbij heb ik hetzelfde gevoel als bij Pep Guardiola. Al weet ik niet of ik nog actief voetbal wanneer hij terugkeert.”

Foto & Video’s: www.fcbarcelona.cat