Nieuws Maart 2012

Messi dichterbij nieuw record dan gedacht

Deze week wordt er een midweekse competitie ronde afgewerkt. Dit houdt in dat FC Barcelona dinsdagavond om 21:00 uur in Camp Nou tegen Granada speelt. Granada bevind zich op de 15de plaats met 31 punten. FC Barcelona wist in de uitwedstrijd de promovendus met een magere 0-1 te verslaan, maar toen zat de ploeg van Josep Guardiola in een iets mindere periode.

In de voorbereiding op deze wedstrijd, had Guardiola de beschikking over 17 beschikbare spelers en had daarnaast Barça B spelers, Tello en Muniesa opgeroepen. Afellay en Abidal trainden ook mee, maar deze twee spelers zullen naar verwachting niet bij de wedstrijd selectie zitten. Barça zal de wedstrijd moeten winnen, om de ‘druk’ op Real te houden. Het team van Mourinho verspeelde afgelopen weekend 2 punten, waardoor de achterstand van Barça terug gelopen is naar 8 punten.

Voor Messi is de wedstrijd tegen Granada een uitgelezen kans om een paar doelpunten te maken. De afgelopen periode heeft FC Barcelona het aantal doelpunten van clubtopscorer César Rodríguez nogmaals bekeken en kwam tot de conclusie dat de oud speler niet 235 doelpunten had gemaakt, maar dat hij niet verder was gekomen dan 232 doelpunten in officiële wedstrijden. Hierdoor kan Messi, die tot nu toe 231 keer wist te scoren, dinsdagavond al clubtopscorer worden. Hiervoor dient hij dinsdagavond wel twee keer het net te vinden.

De wedstrijd tussen Barça en Granada wordt door Sport1 live uitgezonden, maar heeft u geen abonnement op Sport1 of kan u de wedstrijd gewoon niet zien, dan kan u de wedstrijd live volgen via Twitter. De Fan Club Barcelona doet, zoals bij elke wedstrijd, een live verslag van de wedstrijd.