Nieuws November 2014

Messi evenaart record Raúl

Het tweede doelpunt van Lionel Messi, betekende een evenaring van het record aantal doelpunten in de Champions League. Dit record stond tot woensdagavond alleen op naam van oud Real Spits Raul met 71 doelpunten. Messi was samen met Ronaldo, de huidige spits van Real, in de race om het record de evenaren.

Het tweede doelpunt was de 52 goal van binnen de zestien (exclusief penalty’s), zijn 31ste uitdoelpunt en zijn 59ste met zijn linkervoet.

Zijn eerste doelpunt scoorde hij in 2005 in de wedstrijd tegen Panathinaikos. Vanaf dat doelpunt tot het laatste doelpunt bij Ajax, kreeg de superster 9 keer een assist van Andrés Iniesta. Alves wist Messi 7 keer aan een doelpunt te helpen en Xavi 6 keer.

De tegenstander waar Messi het vaakst tegen heeft gescoord is AC Milan. Tegen deze Italiaanse club scoorde hij maar liefst 8 keer. Tegen Arsenal, Ajax en Bayer Leverkusen wist hij ieder 6 keer te scoren.

Waar Raul naast het shirt van Real, ook het shirt droeg van Schalke en ook de Duitse club nodig had om tot dit record te komen, heeft Messi alleen het Blaugrana shirt van FC Barcelona gedragen. Om tot de 71 doelpunten te komen had de kleine Argentijn slechts 90 wedstrijden nodig.