Nieuws Januari 2013

Messi gewoon Fit

Tijdens de wedstrijd tegen Málaga zorgde Messi voor de beslissing door de 2-4 te scoren. Kort na dit doelpunt vroeg de beste speler van de wereld zelf om een wissel. Bij de fans was er meteen de vrees voor een blessure, terwijl Jordi Roura verklaarde dat Messi uit voorzorg van het veld was gehaald.

Toch was Messi er op vrijdag bij de training niet bij en ondanks de verklaring van FC Barcelona dat de blessure van Messi niet van ernstige aard is, groeit de angst bij de fans van de snelle aanvaller. Maar die angst was ongegrond want zaterdag stond Messi weer op het veld en deed hij gewoon met de groepstraining. Hierdoor kan hij zondag in de wedstrijd tegen Osasuna gewoon spelen.

Alex Song was ook wederom op het veld te vinden, nadat hij vrijdag de training nog moest missen, omdat hij pas vlak voor de start van de training terug uit Málaga was, Hierdoor kreeg hij rust van de coaches en miste hij de vrijdag training. Zaterdag was hij er gewoon weer bij.

Zaterdag ontbrak Pinto op het veld, want hij bleef in de fitnessruimte en hierdoor verving Oier de reserve keeper. Oier was de enige speler van Barça B die met de selectie meetrainde. Langs het veld liep verder nog oud Barça speler Gianluca Zambrotta. Hij kwam zijn oud ploeggenoten even opzoeken.