Nieuws November 2017

Messi ontvangt zijn vierde Gouden Schoen

"De Argentijnse ster ontvangt zijn award voor zijn 37 doelpunten vorig seizoen in de competitie waarvan hij zei dat dit mede mogelijk was dankzij zijn teamgenoten."

Leo Messi ontving vrijdag de vierde Gouden Schoen van zijn carrière dankzij zijn 37 doelpunten vorig seizoen in de competitie waarmee hij Europees topscorer werd en zo de prijs opnieuw kon claimen. De prijsuitreiking vond plaats in de Antiga Fàbrica Estrella Damm in Barcelona en Messi refereerde de hulp die hij ontving om de felbegeerde schoen te winnen: "Individuele prijzen komen altijd uit het collectief en deze prijs is voor iedereen omdat zonder mijn teamgenoten ik deze prijs niet zou winnen. Zonder de hulp van mijn teamgenoten zou ik niet veel gescoord hebben."

Voor het evenement ontmoette Messi een groep kinderen van zijn stichting die de dromen van kinderen helpt verwezenlijken met de hulp van de San Joan de Déu Foundation en hun oncologisch centrum. "Ik heb altijd gedacht dat het in mijn leven belangrijk is om diegenen te helpen die het het hardst nodig hebben en ik voel me gelukkig om zoveel mogelijk mensen te helpen", zei de zichtbaar emotionele Barça nummer 10.

Messi ontving de prijs uit handen van zijn teamgenoot Luis Suárez, de winnaar van de prijs van het vorige seizoen. "Messi is uniek vanwege de verschillende dingen die hij in elke wedstrijd kan doen", zei de Uruguayaan. Messi die het record van Cristiano Ronaldo evenaart door de prijs ook voor de vierde keer te winnen.

Leo Messi werd vergezeld door zijn vrouw Antonella Rocuzzo en hun twee kinderen en teamgenoten Andrés Iniesta, Sergio Busquets en Luis Suárez. De Argentijn reflecteerde tot nu toe zijn carrière: "Ik denk dat ik ben gegroeid als speler. Ik heb dingen toegevoegd aan mijn spel en ik geniet elke dag meer als een voetballer."

Toen Messi in de midweekse wedstrijd tegen Juventus niet in de basis begon, voegde Messi eraan toe: "Ik vind het altijd leuk om deel te nemen en te helpen vanaf het veld, maar ik begrijp dat het seizoen lang is en dat je meer en meer voor jezelf moet zorgen."

Bij de prijsuitreiking voor de Gouden Schoen, werd Leo Messi vergezeld door de president Josep Maria Bartomeu, Club-CEO Òscar Grau, vice-presidenten Jordi Cardoner en Jordi Mestre, sportmanager Pep Segura en jeugdsecretaris Guillermo Amor.

Klik HIER voor de uitreiking.

Foto: www.fcbarcelona.com