Nieuws Januari 2010

Messi op zoek naar de 100e

Tegen Tenerife maakte Messi met zijn hattrick zijn 99e doelpunt voor Barcelona. De nog maar 22 jarige aanvaller had 186 officiële wedstrijden nodig om dit aantal te bereiken. Het beker duel tegen Sevilla is dus om meerdere redenen belangrijk. Buiten dat de kans op herhaling van de tripple van vorig jaar blijft bestaan, kan Messi zijn 100e doelpunt maken. Messi geeft zelf aan dit jaar ook voor de pichichi te gaan. Op dit moment staat hij met 12 doelpunten gedeeld eerste met Villa. Kort daarna volgt Ibrahimovic met 11 treffers. Leo won al met Barça 3 keer de liga, 2 keer de Champions League, 3 keer de Copa, de Europese supercup en de WK voor clubs. Individueel werd hij al verkozen tot Fifa wereld speler van het jaar en won de Gouden Bal. Maar Messi wil meer, en zijn ambities liggen dan ook om topscoorder te worden in de Spaanse Liga.