Nieuws April 2013

Messi reist mee naar München

Vilanova heeft voor de wedstrijd tegen Bayern München 21 man geselecteerd. Onder deze 21 spelers bevind zich Messi. Dit ondanks dat Messi nog geen groen licht heeft gekregen van de medische staf, wil Vilanova hem er toch bij hebben. In München wordt de Argentijnse superster verder klaar gestoomd voor de kraker in de halve finale van de Champions League.

Tijdens de laatste training in het stadion van Bayern, de Alianz Arena, zal bekeken gaan worden of Messi fit genoeg is om eventueel te kunnen spelen. Macherano, Puyol en Adriano, moeten de wedstrijd in München aan zich voorbij laten gaan. De Argentijn en de Spanjaard zijn allebei geblesseerd en de Braziliaanse verdediger is geschorst. Hierdoor zal Vilanova behoorlijk moeten puzzelen met zijn verdediging.

Tijdens de zondagochtend training waren ook Alves en Iniesta afwezig tijdens de training. Zij volgenden een apart programma met de fysiotherapeut, omdat ze lichte klachten hadden overgehouden aan de wedstrijd tegen Levante.

Vanuit Barça B zijn de spelers Dos Santos en keeper Oier opgeroepen. Vooral Oier is een verrassing, omdat Pinto weer geheel fit zou zijn, maar blijkbaar wordt hier toch over getwijfeld. Bayern München heeft aanmerkelijk minder personele problemen. In de aanloop van de wedstrijd tegen Barça is iedereen fit en Jupp Heynckes weet dat hij alleen Mario Mandzukic moet missen vanwege een schorsing.