Nieuws November 2012

Messi sluit transfer naar PSG uit

Lionel Messi heeft een transfer naar Paris Saint-Germain uitgesloten. De 24-jarige aanvaller heeft het gelukkig nog goed naar zijn zin bij Barça.

Zelfs een lucratief aanbod vanuit Parijs brengt hem niet aan het twijfelen. "Of het project van Paris Saint-Germain mij wat lijkt? Nee. Ik heb de beste ploeggenoten ter wereld bij Barcelona. We doen ieder seizoen mee om de prijzen", zegt Messi in gesprek met France Football. "Barcelona is een prachtige stad en Barça is de club waar ik ben grootgebracht. Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen om Barcelona te verlaten. Ondanks de komst van grote spelers als Zlatan Ibrahimovic en Thiago Silva verwacht de Argentijn nog geen serieuze concurrentie van de Franse miljoenenploeg. "Ik weet niet of PSG het al in zich heeft om het dit seizoen de grote clubs in de Champions League lastig te maken. Ik denk dat ze wel kampioen van Frankrijk kunnen worden met zo veel spelers die het verschil kunnen maken. Maar het heeft tijd nodig om een team te bouwen. De situatie van PSG doet me denken aan Manchester City. Het is niet eenvoudig om een team te bouwen als je spelers haalt uit alle uithoeken van de wereld", aldus Messi.