Nieuws Augustus 2010

Messi speelt onder druk

Hoewel trainer Guardiola sterspeler Messi graag wat rust wilde geven, zal de kleine Argentijn toch speelminuten moeten maken tijdens de Azië tour van FC Barcelona. Hij zal dus zeker opdraven in de wedstrijd tegen een combinatie elftal uit de Zuid-Koreaanse K-League.

De belangrijkste sponsoren dreigde immers het duel af te gelasten als Messi niet zo meespelen. Dit was namelijk opgenomen in een speciale clausule in het sponsorcontract. Aangezien de medische staf van FC Barcelona groen licht gaf aan de kleine dribbelaar zal hij dus zeker wat speelminuten gaan maken.

FC Barcelona liet verder nog weten dat het meespelen ook een tegengebaar is vanwege het warme welkom dat de club kreeg in Zuid-Korea. Messi zal mede daarom dus minimaal 30 minuten in actie komen, zijn eerste half uur van het nieuwe seizoen.