Nieuws April 2013

Messi terug op het trainingsveld

Goed nieuws voor FC Barcelona, Lionel Messi is zondag even op het trainingsveld geweest. De Argentijn viel dinsdag nog uit met een blessure in de Champions League wedstrijd tegen Paris Saint-Germain. Gevreesd werd voor langdurig blessureleed. Maar al snel werd duidelijk dat de hamstringblessure niet zo ernstig was.

Messi beperkte zich tot wat loopoefeningen, zo melden diverse Spaanse media. De andere spelers werkten eerder op de dag al een trainingsessie af. De focus werd daarbij gelegd op de return in de Champions League van a.s. woensdag tegen de Franse topploeg. Barça heeft een prima uitgangspunt na de 2-2 uitslag in de Franse hoofdstad.

De medische en technische staf van Barça staan voor een lastig dilemma. Nemen zij teveel risico met de blessure van Messi, bestaat het gevaar dat de sterspeler van de Catalanen dit seizoen niet meer in actie komt. Het was dan ook goed om te zien dat Cesc Fabregas zaterdag een prima wedstrijd op de mat legde tegen Real Mallorca. Als valse spits scoorde hij maar liefst drie keer in het met 5-0 gewonnen duel.