Nieuws Maart 2009

Messi, troonopvolger Maradona

De 4-0 overwinning van de albiceleste op Venezuela is in Argentinië gevierd als of de Wereldcup al een feit is. Het debuut op eigen grond van Maradona als bondscoach en de wervelende show van zijn manschappen brachten het land in vervoering. Messi is de nieuwe leider van Maradona's elftal.

Lionel kreeg voor de wedstrijd onder vier ogen van de bondscoach te horen dat hij voortaan met rugnummer '10' gaat spelen. Dit eerbetoon van een van 's werelds grootste voetballers ooit deed Lionel met trots vervullen. Hij voldeed in de wedstrijd aan de hoge verwachtingen. Hij scoorde het openingsdoelpunt en bereidde het tweede doelpunt voor. Daarmee heeft hij een grote stap gezet om de enige echte troonopvolger te worden van die andere Argentijnse nummer 10, zijn coach Maradona.

"Het geeft me een enorme voldoening dat Diego mij het rugnummer '10' heeft toevertrouwd. De twee shirtjes die ik vandaag heb aangehad, geef ik aan mijn moeder en broer."

Messi reist nog niet terug naar Barcelona. Woensdag staat een uitwedstrijd in Bolivia op het programma. Op een hoogte van 4.000 meter zal veel van zijn conditie worden gevergd.