Nieuws Juni 2020

Messi voorbij Zarra en Pelé?

La Liga gaat binnenkort weer van start. En dat betekend gelukkig ook dat de Leo Messi show terugkeert! Hij en Barça hebben hun focus op het winnen van La Liga en de Champions League, maar de aanvoerder heeft ook een persoonlijk doel wat hij najaagt. Twee legendarische records van Telmo Zarra en Pelé, zouden kunnen sneuvelen.

Pichichi nummer 7.

Messi is de huidige topscorer in La Liga met 19 doelpunten, vijf meer dan Real Madrid’s Karim Benzema. Dit betekent dat hij voor de 7de maal bovenaan de ranglijst staat, wat hem de voorsprong geeft op Zarra die op 6 topscorertitels staat.

Meest goals voor 1 club.

De Braziliaanse legende Pelé scoorde 643 goals voor Santos, de meeste doelpunten ooit gemaakt voor 1 club, en een record waarvan niemand had verwacht dat het ooit zou sneuvelen. Dat was voordat Leo Messi langs kwam… Hij heeft 627 goals voor Barça gescoord en heeft er nog 16 nodig om net record van Pelé te verbreken. Met nog 12 wedstrijden te spelen is het heel goed mogelijk dat hij deze mijlpaal dit seizoen al gaat bereiken.

We kijken reikhalzend uit naar het vervolg van La Liga!

Foto:www.fcbarcelona.com