Nieuws Juni 2012

Miki Roqué overleden

Miki Roqué, speler van Real Betis en ex-speler van Liverpool, is zaterdagnacht op 23-jarige leeftijd overleden ten gevolge van kanker.

Spanje werd dit weekend opgeschrikt door het treurige nieuws. In maart 2011 werd bij de jonge verdediger een tumor in zijn bekken geconstateerd. Hij onderging een operatie met in eerste instantie goed gevolg, en trainde tijdens zijn herstelperiode dit seizoen met Barça B mee. Carles Puyol, die uit dezelfde regio in Catalonië komt als Miki, steunde de jonge voetballer in zijn strijd tegen kanker. De ziekte leek overwonnen, maar uiteindelijk mocht het niet baten en overleed Miki op veel te jonge
leeftijd.

De centrale verdediger kwam in 2005 naar Engeland, waar hij uitkwam voor Liverpool FC. Hij speelde mee in de selectie die in het seizoen 2005/06 de FA Cup voor jeugdteams in de wacht sleepte. Het seizoen daarop speelde hij één keer mee met het eerste elftal van ‘The Reds’ toen hij in een Champions League wedstrijd mocht invallen.
Na een vierjarig verblijf bij Liverpool, waarin hij geregeld verhuurd werd, maakte hij in 2009 de overstap naar Spanje en ging hij bij de reserves van Real Betis spelen. In het 2010/11 seizoen stroomde hij door naar het eerste elftal en leek zijn voetbalcarrière nieuw leven ingeblazen. In maart 2011 kreeg hij echter een enorme klap te verwerken. Tijdens een routineonderzoek wegens rugklachten werd er bij hem kanker geconstateerd. Meteen de volgende dag onderging hij een operatie om de tumor te laten verwijderen. Real Betis steunde de speler door geld te verzamelen via het verkopen van polsbandjes aan fans. Op zondag 24 juni 2012 verloor Miki tot grote ontsteltenis van velen de strijd tegen kanker en overleed hij op 23-jarige leeftijd.

FC Barcelona, Sandro Rosell en meerdere Barça-spelers schreven op Twitter een persoonlijk bericht met een steunbetuiging aan de familie en vrienden van Miki Roqué. Hieronder een aantal daarvan:

FC Barcelona: “Als FC Barcelona willen we onze oprechte condoleances overdragen aan de familie en vrienden van Miki Roqué. Rust in vrede.”

Sandro Rosell: “Al mijn steun en een dikke knuffel aan de familie en vrienden van Miki Roqué. Rust in vrede.”

Gerard Piqué: “Een dikke knuffel aan de familie van Miki Roqué. Ik kende hem van toen hij bij Liverpool en ik bij United speelde. Rust in vrede, mijn vriend.”

Andrés Iniesta: “Heel treurig nieuws. Ik wil een dikke knuffel en veel sterkte geven aan de familie van Miki Roqué. We zullen je missen.”

Cristiano Tello: “Ik heb net gehoord dat Miki Roqué overleden is. Heel treurig nieuws. Mijn oprechte medeleven aan zijn familie en vrienden.”

Víctor Valdés: “Alle sterkte in de wereld gewenst aan de familie en vrienden van Miki Roqué… RIP.”

Isaac Cuenca: “Wat een treurig nieuws vandaag. Ik wil veel sterkte wensen aan de familie van Miki Roqué.”

Cesc Fàbregas: “Wat een vreselijk treurig nieuws vandaag. Een geweldig persoon en een vechter verlaat ons. Ik heb er geen woorden voor… Rust in vrede, Miki Roqué.”

Thiago Alcantara: “Mijn oprechte condoleances aan de familie van Miki Roqué. Rust in vrede.”