Nieuws Juni 2020

Moeizame overwinning: 1-0

Barça is zeker niet in grootse vorm maar pakte wel de 3 o zo belangrijke punten tegen Athletic Club de Bilbao. Belangrijk in de strijd (met Real Madrid) om het kampioenschap. Setién startte voorin met het trio Suárez, Messi en Griezmann. Onder aanvoering van Messi (die vandaag (24-6) zijn 33e verjaardag viert. Gefeliciteerd Lionel) werd van het begin af aan Athletic onder druk gezet. Eerst moest Ter Stegen in de 4e minuut nog reddend optreden. In de 15e minuut was er een kans voor Suárez. Jammer genoeg ging de bal 2 meter langs het doel. Athletic kreeg nog een kans in de 23e minuut. In de 32e minuut “pakte” Busquets een gele kaart. Zodoende kan hij meedoen in de wedstrijd tegen Atletico Madrid (30-6).

Het tempo zakte voor de rust tot een bedenkelijk niveau. Tot grote ergernis van coach Setién. In de 2e helft bracht hij Puig voor Arthur. 19 minuten later kwamen Rakitic en Ansu Fati het team versterken. En dat had effect! De druk werd opgevoerd en Rakitic scoorde de bevrijdende 1-0 na een slim balletje van Messi. GOAL

Nu was het zaak de verdediging gesloten te houden en zo de 3 punten in Camp Nou te houden. In de 80e minuut nog een gericht schot van Messi dat het doel niet bereikte. In de 84e minuut kwam Braithwaite nog voor Suárez. Laatste wapenfeit was in de 94e minuut: een kans voor Vidal.

Niet geweldig, wel effectief. Ter Stegen heeft al 5 maal de nul gehouden. As. zaterdag uit naar Celta is het erg belangrijk de punten te pakken! En daarna thuis tegen Atletico Madrid.

Opstelling Barça

Ter Stegen, N. Semedo, Piqué,  Lenglet (64’ Rakitic), Jordi Alba, Sergio, Arthur (56’ Puig), Vidal, Suárez (84’Braithwaite), Messi, Griezmann(64’ Ansu Fati)

Foto: fcbarcelona.com