Nieuws Juli 2012

Muniesa zes maanden uitgeschakeld

Woensdagmorgen heeft Muniesa een aantal tests ondergaan om zijn precieze blessure vast te stellen aan zijn rechter knie. De testen bevestigden het beeld van vlak na de wedstrijd, dat de verdediger zijn voorste kruisband heeft gescheurd. Binnenkort zal hij geopereerd moeten worden en daarmee duurt de revalidatie minimaal zes maanden.

Muniesa liep de blessure op in de oefenwedstrijd tegen Hamburg. Hij was aan het begin van de tweede helft ingevallen en na ongeveer tien minuten sloeg de pech toe. In een duel om de bal verstapte hij zich en liep hij de blessure op. De speler wist toen hij op het veld lag al dat het mis was met zijn knie en na een snelle inspectie door de artsen van FC Barcelona werd al een voorlopige conclusie getrokken, welke een dag na de wedstrijd dus is bevestigd.

Vilanova had dinsdag nog lovende woorden voor de verdediger van Barça: "Het is verschrikkelijk nieuws, want hij was in een goede vorm en speelde erg goed". De trainer gaf ook aan het altijd moeilijk te vinden als een speler een zware blessure oploopt en wil hem dan ook steunen in deze moeilijke situatie.