Nieuws Oktober 2009

Negen spelers naar het WK

Na de laatste poule wedstrijden van gisteravond is het voor negen spelers duidelijk dat ze naar het WK in Zuid-Afrika gaan. Eerder plaatste Spanje zich met Piqué, Puyol, Busquets, Iniesta, en Xavi, maar ook Brazilië met Alves, Mexico met Márquez en Ivoorkust met Touré. Gisterenavond plaatste Messi zich met Argentinië nadat ze met 0-1 hadden gewonnen van Uruguay.

Henry en Abidal hebben zich met Frankrijk geplaatst voor de play-offs. Ook Chygrynskiy zal met Oekraïne via de play-offs een ticket naar Zuid-Afrika moeten verdienen. Maandag 19 oktober is de loting van de play-offs en de wedstrijden worden 14 en 18 november gespeeld.

Ibrahimovic en Keita zijn uitgeschakeld met Zweden en Mali. Zij kunnen het WK thuis voor de televisie gaan volgen.

Ibrahimovic kwam wel terug met een gekneusde rechter knie. Maar volgens de medische staf is hij gewoon beschikbaar voor de wedstrijd van zaterdag tegen Valencia. Henry is niet beschikbaar voor die wedstrijd, hij keerde terug met een blessure aan zijn rechter dij. De verwachting is dat hij tien dagen aan de kant staat. Hiermee mist hij dus niet alleen de wedstrijd tegen Valencia maar ook de Champions League wedstrijd tegen FC Rubin Kazan.

Ook Messi zou mee kunnen spelen in de wedstrijd tegen Valencia. Hij is gisteravond direct na de wedstrijd terug gevlogen met een privé vliegtuig van FC Barcelona. Hierdoor is hij eerder terug in Barcelona dan verwacht en heeft hij een dag extra rust.