Nieuws September 2016

Neymar terug aan het werk

Een gouden zomer voor Neymar, die nog niet in actie is gekomen voor FC Barcelona omdat hij met zijn land moest schitteren, eerst op de Olympische Spelen in Rio en later in de kwalificatiewedstrijden voor het WK. Met veel goals en belangrijke acties was Neymar de grote man afgelopen zomer, en behaalde hij dan ook de welverdiende gouden medaille. Nu is hij eindelijk teruggekeerd bij Barça, om weer mee te spelen in clubverband. MSN is dus weer compleet, en de spelers zijn na de interlandonderbreking weer hard aan het werk. Zondag speelt Barcelona tegen promovendus Deportivo Alavés. De licht geblesseerde Lionel Messi trainde een klein gedeelte van de training met de voltallige groep, maar zonderde zich vervolgens af om hersteloefeningen uit te voeren. Het is nog twijfelachtig of Messi op tijd terug is voor het treffen van zondag. Gelukkig is Neymar dan wel weer van de partij, en kan Barcelona ook beschikken over de nieuwe aanvalsoptie Paco Alcácer. Alcácer is al eerder aangekocht maar werd pas afgelopen week gepresenteerd voor de fans. Hij heeft een afkoopsom van 100 miljoen euro in zijn contract staan. Of hij tegen Alavés al direct in actie komt is nog afwachten, want ook Arda Turan behoort tot de opties voorin. Dit zal allemaal zaterdag blijken, als Barcelona gaat jagen op de derde achtereenvolgende competitiezege.