Nieuws Januari 2009

Niet de winnaar, wel hofleverancier

Op het FIFA World Player Gala heeft Barça niet de winnaar geleverd, wel zijn de blaugranas hofleverancier van de top tien. Europees voetballer van het jaar, Christiano Ronaldo, werd ook wereldvoetballer van het jaar. Gevolgd door Lionel Messi, die als tweede eindigde. Xavi werd vijfde, Eto’o zevende en Iniesta sluit de lijst Catalanen met de negende plek. Barcelona dat hiermee vier spelers uit de top 10 leverde, is met stip hofleverancier. Gevolgd door Liverpool dat met Torres en Gerrard twee spelers in de top 10 zag verschijnen.

Xavi en Messi vinden dit resultaat enigszins verklaarbaar gezien de fantastische vorm waarin het elftal verkeerd. Xavi refereert aan het creatieve voetbal dat in Barcelona gespeeld word en Messi verwijst naar het feit dat het team goed speelt, wat goed is voor de spelers individueel. " Ik hoop dat we een belangrijke titel winnen, dat zou betekenen dat er volgend jaar nog meer van ons kandidaat zijn voor awards als deze."

Op de training in aanloop naar de wedstrijd van morgenavond tegen Atletico Madrid, was vandaag, buiten de geblesseerde Milito iedereen aanwezig. Trainer Josep Guardiola is zich ervan bewust dat Barça, na de 3-1 overwinning in Madrid, favoriet is door te gaan in het toernooi om de Copa del Rey, hij beseft echter wel dat Barcelona er nog niet is voordat de wedstrijd gespeeld is.