Nieuws Mei 2012

Nieuw beleid pas na finale Cope del Rey

Alle bestuurlijke beslissingen betreffende het seizoen 2012/13 zullen pas na de finale van de Copa del Rey genomen worden. De finale van de Spaanse Beker is tegen Athletic Bilbao en wordt in het Estadio Vicente Calderón van Atlético Madrid gehouden.

Directeur voetbal, Andoni Zubizarreta, vertelde donderdag tegen Barça TV: “We respecteren de belangen van deze periode, zowel voor de club als die van het team. We zullen pas na 25 mei starten met het maken van de plannen voor het komend seizoen.”

Zubizarreta vervolgde: “Gedurende het seizoen hebben we periodieke overleggen gehouden met Pep en Tito over de spelers en de planning, maar nu is de volledige focus op de finale van de Copa del Rey. De laatste titel die dit seizoen op het spel staat voor FC Barcelona.”

Over de beslissing om Tito Vilanova komende zomer te promoveren naar hoofdcoach zei de voormalige keeper van FC Barcelona: “Het vinden van de opvolger van Josep Guardiola was niet eenvoudig. Het was een lang en gecompliceerd proces.”

Als laatste sprak Zubizarreta ook over het meest recente record van Lionel Messi, het grootste aantal goals in één seizoen voor een club, dat tot woensdagavond in handen was van Gerd Müller: “Wellicht zal het een over tien jaar een unieke en nooit meer verbroken record blijken als je dan terug kijkt. Al zijn records er om verbroken te worden, maar het belangrijkste voor Leo is om te voetballen, ervan te genieten en zich te blijven verbeteren. Messi is niet alleen belangrijk voor het maken van doelpunten; hij voegt met zijn persoonlijkheid iets toe aan de wedstrijd en het team.”