Nieuws December 2012

Nieuw contract voor Pinto

De clubleiding van Barça moet heel wat papier inslaan voor het nieuwe jaar. Waar eerder Lionel Messi, Carles Puyol en Xavi Hernández al bijtekenden voor de Blaugranas, zet ook José Manuel Pinto volgend jaar zijn handtekening onder een nieuw contract. 'Hip Hop' Pinto blijft dan tot de zomer van 2014 bij Barça . De keeper kwam halverwege het seizoen 2007/2008 naar Barcelona omdat toenmalig tweede keeper Albert Jonquera zwaar geblesseerd raakte. Hij kwam aanvankelijk op huurbasis over van Celta de Vigo, maar kreeg naderhand een vaste verbintenis. Pinto keepte tot nu toe 54 officiële wedstrijden voor FC Barcelona. De reservekeeper mag traditiegetrouw aantreden als Barça in de Copa del Rey speelt. Het lijkt er op dat de 37-jarige doelman zijn loopbaan zal afsluiten bij de ploeg waar hij zoveel successen heeft gekend. Met het nieuwe contract voor Pinto maakt Barcelona meteen ook een einde aan de geruchten over de vermeende zoektocht van de Catalanen naar een jongere concurrent voor Victor Valdés.