Nieuws Juli 2014

Nieuw uittenue geprensenteerd

Het thuisshirt van FC Barcelona was enkele weken geleden al gepresenteerd, maar sinds dinsdag kan men ook genieten van het nieuwe uitshirt. Nike en FC Barcelona zijn samen de knutselkamer ingedoken en kwamen tevoorschijn met een oranje tenue, dat veel gelijkenissen vertoont met het uitshirt van seizoen 2006-2007.

Afgelopen seizoen bracht Barça met haar uitshirt een ode aan de Catalanen, door het shirt geheel te wijden aan de Catalaanse vlag, de 'senyera'. Dit seizoen heeft het shirt een teint die tussen oranje en zalm in zit, en de senyera is ditmaal te vinden in de kraag. De mouwen hebben de traditionele clubkleuren, met rood aan de voorkant en blauw aan de achterzijde. De broek en sokken hebben dezelfde kleur als het shirt, en maken van dit tenue zo 'een geheel'. Andrés Iniesta mocht het shirt aan de nieuwsgierige fans presenteren, en verschijnt vanaf morgen in de winkels.

Dit nieuwe tenue is in de loop van maandag a.s. (21 juli) te bestellen via de Barcelona Fan Shop