Nieuws Januari 2022

Nieuwe speler: Adama Traoré

Adama Traoré komt over van Wolverhampton Wanderers en wordt geleend tot 30 juni 2022 met een optie tot koop. Barça betaalt zijn salaris. Hij zal gepresenteerd worden op 2 februari. Nadere details volgen.

Geboren in Hospitalet de Llobregat (vlakbij Barcelona) op 25 januari 1996. Hij was 6 jaar toen hij aan zijn avontuur bij Barça begon. Speelde vaak in teams met oudere spelers. Een waar talent. Hij maakte zijn debuut met Barça B toen hij 17 jaar was. Resultaten: in 2013/2014 26 wedstrijden en 5 doelpunten; in 2014 won hij, uiteraard samen met zijn teamgenoten van onder 19, de UEFA Youth League. Een unicum.

Zijn officieel debuut: 23 november 2013. Hij viel op het laatst in. Resultaat: 4-0 winst op Granada (in Camp Nou). 3 dagen later de Champions League wedstijd tegen Ajax. Zijn enige goal scoorde hij in de Copa del Rey wedstrijd tegen Huesca (eindstand 8-1).

Jammer genoeg bleef hij geen speler van Barça, Hij vertrok in 2015 naar Aston Villa. Na 1 seizoen vertrok hij naar Middlesbrough en in de zomer van 2018 tekende hij een contract bij de Wolves.

Bondscoach Luis Enrique liet Adama zijn debuut in het Spaanse elftal maken in oktober 2020. Tot nu toe 8 wedstrijden voor het Spaanse elftal. Hij zat ook bij de selectie voor de Nations League.

Een echte dribbelaar met bruikbare ballen vanaf de rechter flank. Veelzijdig: zowel rechts als links vanaf de flanken. Een goede versterking voor Barça.

We kunnen wel wat bruikbare ballen van de flanken gebruiken. Vanwege de dribbels komt hij ook met enige regelmaat voor het doel van de tegenstander. Doel: meer bruikbare ballen voor bv. Luuk de Jong, Memphis en Ferran Torres.

Visca Adama Traoré !!