Nieuws April 2013

Oefenduel in Noorwegen

Barça oefent op 27 juli 2013 tegen
Vålerenga Fotball, ter ere van het 100 jarig bestaan van deze club. De oefenwedstrijd zal worden gespeeld in het Ullevaal Stadion in Oslo.

Voor Kjetil Rekdal, de coach van de Noren is het geweldige ervaring. “Dit zal een geweldig voetbalfeest worden. Ook geeft dit onze spelers een goede kans om te laten zien wat nodig is om op internationaal niveau te voetballen”, verklaarde hij.

Dit is de tweede maal dat Barça tegen Vålerenga Fotball oefent. In de voorbereiding op het seizoen 2010/11 wonnen de Blaugrana’s met 4-2 door doelpunten van Víctor Sánchez, Maxwell, Benjamín Martínez en Seydou Keita. Tijdens deze wedstrijd maakte Adriano Correia zijn debuut voor FC Barcelona.

Vålerenga Fotball eindigde vorig seizoen met 12 overwinningen en vijf gelijke spelen 18e in de Noorse competitie. Tevens is de Noorse club drie keer kampioen geworden en heeft het vier maal de nationale beker veroverd.