Nieuws Februari 2010

Ook Keita een maand uit de roulatie

Het lijkt er op alsof alle inspanningen van de afgelopen maanden de spelers van Barcelona gaan opbreken. In een tijdbestek van een week meldt de ene na de andere selectiespeler zich met een spierscheuring bij de medische dienst van de club. Na Alves, Touré, Chygrynskiy en Abidal is ook Seydou Keita voor minimaal een maand uit de roulatie. Is er overbelasting binnen de redelijk smalle selectie?

Keita, de middenvelder uit Mali had het na drie minuten in de wedstrijd tegen Atlético al te pakken. Tot grote teleurstelling van Guardiola, die al met moeite een fatsoenlijke opstelling had weten te maken. Het verlies van Touré en Keita op het middenveld was te merken. Xavi en Iniesta moesten meer verdedigend  werk doen dan normaal en dat ging ten koste van de aanvallende intenties.