Nieuws Maart 2020

Open brief Bartomeu

Ik wil me in naam van de Club richten tot onze Blaugrana-familie, met de boodschap om rustig te blijven, vertrouwen te hebben en vooral uw eigen verantwoordelijkheid te nemen in deze ernstige situatie die ons allen treft. FC Barcelona heeft als club een verplichting om in deze tijd buiten de grenzen van de sport te denken, want dit treft heel de wereld waarin wij leven. Het moge duidelijk zijn dat deze crisis buiten ons regelvermogen ligt, desalniettemin zijn we er ons van bewust dat we deze crisis alleen kunnen overwinnen door met z’n allen 1 te zijn. Vanaf nu moeten we ons bereid stellen om te helpen, waar we kunnen om het virus te bestrijden en, door de richtlijnen te volgen, het effect hiervan zoveel mogelijk te beperken. Om deze reden hebben we om de gezondheid van onze leden, supporters, sporters, werknemers van de Club en hun families te bewaken, de benodigde protocollen in werking gezet.

De laatste dagen hebben we contact gehad met de voetbalbond en bonden van andere sporten om alle mogelijke scenario’s te bekijken en maatregelen te treffen om hier doorheen te komen. Als een Club hebben we een verantwoordelijkheid en we nemen deze ook. Zodoende vragen we iedereen om zoveel mogelijk thuis te blijven en de regels van de desbetreffende autoriteiten in acht te nemen om de kans op besmetting te reduceren. Neem uw verantwoordelijkheid!

In de geest van Barça betekent dit, wees alert en help anderen in de maatschappij, zeker de mensen die het meest kwetsbaar zijn. Ik wil iedereen die het virus heeft of geconfronteerd worden met de gevolgen hiervan heel veel sterkte en kracht toewensen! Ik wil ook al onze medische diensten en ook het medisch personeel bedanken, die met gevaar voor eigen leven onvermoeibaar doorwerken om levens te redden. Jullie zijn voorbeelden in strijd tegen het virus.We stellen ons op welke manier dan ook beschikbaar aan de autoriteiten om deze situatie het hoofd te bieden. Vandaag, meer dan ooit, zijn wij als mensen een eenheid.

Wij zijn Barça en dat is onze belofte!

Forza Barça!

Josep Maria Bartomeu, FC Barcelona president