Nieuws December 2010

Osasuna - FC Barcelona

Twee knappe zeges op een rij of niet, Osasuna-middenvelder Fernando Soriano gelooft oprecht dat zijn team zaterdag om 20:00 uur waardig kan strijden tegen Barcelona. “Barcelona gaf een galavoorstelling tegen een rivaal en heel de wereld keek mee.”, erkent Soriano. “Het is het team dat het best presteert en speelt. Zelfs in de tijden van Johan Cruijff bereikten ze dit niveau niet eens. Maar zij weten ook dat wij thuis prima spelen en ons veld is niet geschikt voor het spel van Barcelona. Het is klein, met weinig ruimte en ze weten dat ze het moeilijk krijgen.”
“We zullen proberen ze te gaan verrassen.”, zegt Soriano dinsdag hoopvol in de Spaanse media. “We zullen heel sterk moeten zijn en voor iedere bal vechten. Het moet haast wel een fysieke strijd worden en wij zullen ervoor zorgen dat die zwaar is.” Vorig seizoen kwam Barcelona, door een laat eigen doelpunt van Gerard Piqué, niet verder dan 1-1 in Pamplona. Een jaar eerder werd er met 3-2 gewonnen en het jaar daarvoor werd het 0-0.

De resultaten van vorige jaren geven al aan dat het zaterdagavond geen gemakkelijke avond voor het team van Pep Guardiola zal worden. Maar ook de reis richting Pamplona zal voor Barça niet makkelijk worden. Sinds vanmiddag hebben de luchtverkeersleiders het vliegverkeer lam gelegd door een onverwachtse staking. Hierdoor zijn diverse vliegvelden, waaronder El Prat, gesloten. Hierdoor heeft men bij Barça al een plan B bedacht om naar Pamplona te reizen. Mochten de verkeersleiders zaterdagochtend nog staken, dan zal het team van Pep Guardiola per hoge snelheidstrein naar Zaragoza gebracht worden en daar staat de officiële Barça bus te wachten om het team verder richting Pamplona te vervoeren.

De wedstrijd zal zaterdagavond gespeeld worden in het stadion Reyno de Navarra. In Nederland is de wedstrijd te zien op sport 1 en zal beginnen om 20:00 uur.