Nieuws Maart 2021

Pau Gasol is weer thuis!

Palau Blaugrana verwelkomt de basketbalsuperster die terug is op de plek waar het allemaal begon

"Ik ben erg dankbaar en blij om weer thuis te zijn ”, zei Pau Gasol tijdens zijn officiële presentatie als Barça-speler. "Het is een heel bijzonder moment voor mij. Ik heb de club 20 jaar geleden als speler verlaten en heb de afgelopen jaren verschillende soorten werk gedaan als clubvertegenwoordiger. "

"Ik ben de club erg dankbaar voor het welkom en al zijn hulp, en mijn familie, want alles wat ik heb bereikt is te danken aan hen ... Ik ben erg opgewonden om bij dit geweldige team te komen en te doen wat Saras en zijn staf van mij vraagt, die iets unieks bijdragen aan de club en het team. "

"En dank aan de fans voor hun genegenheid en de opwinding die ik voel, die ik graag wil terugbetalen met titels ... Ik werk hard aan mijn herstel en volg het plan dat ik met Saras, de coaches en de doktoren heb opgesteld. Ik wil geen valse hoop creëren, maar ik denk dat we op de goede weg zijn. Ik zag het licht een paar dagen geleden en nu kijk ik ernaar uit om competitief te spelen. "

"Het is een moeilijk proces geweest. Ik heb mezelf altijd een kans willen geven. Mijn discipline en honger om te spelen hebben me gebracht tot waar ik nu ben. Ik heb altijd geweten dat wat er ook gebeurt, ik een grootse carrière heb gehad. Maar ik wil mijn carrière beëindigen door te spelen en te genieten van de competitie. "

"Ik ben net zo ambitieus en wil het graag goed doen als op de dag dat ik wegging."

Joan Laporta: ‘Een eer je hier te hebben’

Joan Laporta, voorzitter van FC Barcelona, was ook aanwezig, samen met het hoofd van de basketbalafdeling Josep Cubells, eerste vicevoorzitter Rafael Yuste, vicevoorzitter Elena Fort, vicevoorzitter Eduard Romeu, sportmanager Nacho Rodríguez, hoofd jeugdbasketbal Juan Carlos Navarro, de drie teamcaptains Pierre Oriola, Adam Hanga en Nicola Mirotic, en hoofdcoach Saras Jasikevicius. Gasol kreeg ook gezelschap van zijn ouders, zijn jongste broer, zijn vrouw en dochter.

Laporta merkte op dat “we leidende spelers hebben in al onze secties, en nu hebben we de eer Pau Gasol te hebben, die een rolmodel is geweest voor Barça over de hele wereld. Het is een eer voor ons om je hier te hebben. Welkom terug bij Barça. "

"Je terugkeer zet je verhaal voort - een mooi Barça-verhaal."

Foto: www.fcbarcelona.com