Nieuws Maart 2014

Pedro: “Clásico’s zijn wedstrijden op zich“

Blaugrana aanvaller Pedro Rodríguez gaf eerder deze week een interview aan Barça TV. Hierin gaf Pedrito aan dat er veel concurrentie was in de selectie van het Catalaanse team. “De trainer kan maar elf van de drieëntwintig spelers opstellen, dus logisch dat iedereen voor zijn plek vecht”, aldus Pedro, die vervolgde met: “Ik probeer zoveel mogelijk wedstrijden te spelen en wanneer ik speel dan geef ik alles.”

De Spaanse aanvaller blikte ook alvast vooruit naar het volgende competitie duel, In Santiago Bernabeu tegen Real Madrid. “Het team concentreert zich goed op de wedstrijden, vooral als het om grote duels als deze gaat. In deze grote wedstrijden spelen wij ook ons beste spel.” El Canario weet dat puntverlies funest kan zijn in de race om het kampioenschap. “Winst is noodzakelijk om kampioen te kunnen worden. We maken dit seizoen nog kans op drie hoofdprijzen en we doen onze uiterste best om ze ook alle drie te winnen”, vertelde de aanvaller gretig. Wanneer Pedro naar de kansen voor Barça werd gevraagd, verklaarde Pedrito: “Real Madrid speelt thuis en dat lijkt een voordeel, maar het blijft El Clásico. Dat zijn wedstrijden op zich.”

De aanvaller herinnert zich nog zijn eerste treffer tegen de Koninklijke uit Madrid. In het seizoen 2009/10 scoorde Pedrito in het Santiago Bernabeu de tweede treffer in het met 0-2 gewonnen duel. “Xavi gaf een diepe bal op mij en ik kon de bal achter Iker Casillas werken. Die eerste treffer vergeet ik nooit meer. Vooral niet omdat het in een uitwedstrijd was”, blikte de aanvaller terug. Sindsdien staat de teller op vijf treffers in de Spaanse klassieker.