Nieuws Oktober 2011

Pedro: "team fit en vol zelfvertrouwen"

De aanvaller van FC Barcelona zegt dat, ondanks de pauze wegens internationale verplichtingen, het team “ontspannen, in goede vorm en vol zelfvertrouwen is” met het oog op de ontmoeting met Racing van aankomende zaterdag.

Donderdag kon Josep Guardiola weer over al zijn internationals beschikken en begon hij de voorbereiding voor de competitiewedstrijd van aankomende zaterdag. Pedro zei dat de ploeg goed traint, fit is en dat iedereen blaakt van het vertrouwen met het oog op de aanstaande uitdaging. Pedro: “Het is altijd lastig om topfit terug te komen na een internationale onderbreking, vooral vanwege het reizen en de minuten die je speelt.” Desondanks is hij van mening dat het team er weer klaar voor zal zijn om te spelen nadat ze over de inspanningen van het internationale voetbal heen zijn. Pedro: “Racing heeft een goed team en we verwachten een goede wedstrijd in het Camp Nou, en dat we punten blijven pakken. Degenen die met hun nationale teams gespeeld hebben, zijn nog aan het bijkomen, maar ik weet zeker dat we op tijd klaar zullen zijn voor dit duel. Tegen Racing zullen we weer 100% zijn. We moeten het als een privilege zien dat zoveel spelers geselecteerd worden voor hun nationale teams.”

Mocht Pedro zaterdag twee goals weten te scoren, dan zal hij in totaal vijftig doelpunten gescoord hebben in officiële wedstrijden. Pedro: “Het zal moeilijk worden. Het is altijd lastig om zulke cijfers te behalen, maar ik ben ontspannen; het is niet iets waar ik me mee bezighoud. Ik heb al zoveel geluk gehad dat ik geweldige finales met dit team heb mogen spelen. Ik herinner me Abu Dhabi, de Europese Super Cup, de wedstrijden tegen Madrid… Dat zijn allemaal fijne herinneren en ik hoop dat ik mijn steentje daaraan bij kan blijven dragen.”

Pedro werd ook gevraagd naar de fysieke toestand van twee van zijn teamgenoten, namelijk Abidal en Xavi; laatstgenoemde vroeg in de wedstrijd in het Spaanse shirt om gewisseld te worden. Pedro: “Het gaat goed met allebei en ze willen graag werken, maar het is de beslissing van de coach. Ik hoop dat zij het team kunnen helpen, want beide hebben altijd iets te bieden.”