Nieuws Mei 2012

Pep: “Ik ben heel tevreden”

Na de wedstrijd van zaterdag tegen Real Betis hield Pep Guardiola zoals gewoonlijk een persconferentie. De coach zei dat hij tevreden is over de instelling van zijn spelers. “We speelden een goede eerste helft. In de tweede helft, vlak voor we met tien man kwamen te staan, zaten we er niet zo lekker in. Na de schorsing was het lastig om tegen een team te spelen dat goed voetbal laat zien. Maar we probeerden het en wisten langszij te komen dankzij de kopbal van Keita.” Over de international uit Mali zei Pep: “Hij verdient het waarschijnlijk om meer te spelen. Hij is een heel betrouwbare spelen in allerlei opzichten, en biedt ons kwaliteiten die andere middenvelders niet hebben. Ik ben tevreden over zijn spel en, over het algemeen, over het werk van het team.”

Ook waren er woorden voor Afellay, die voor het eerst sinds zijn blessure weer in de basisopstelling stond. “Hij speelde heel goed. Hij deed mee, kreeg een kans om te scoren en leidde geen balverlies. Door de rode kaart van Alves wilde ik hem liever wisselen om vermoeidheid te voorkomen. Hoe dan ook, het is goed nieuws voor het Nederlandse elftal en voor de toekomst.”

Guardiola werd gevraagd naar de toekomst van Alves bij de Club, maar de Catalaan was hier duidelijk in: “Vragen over de toekomst van een speler hangen niet meer van mij af, maar naar mijn mening is Alves onvervangbaar. Hij is van essentieel belang geweest voor Barça.”

Over zei eigen toekomst zei Guardiola: “La Liga bestond voordat ik kwam en zal blijven bestaan zonder mij.”

Tot slot was de vertrekkende coach allesbehalve terughoudend in zijn lof voor Real Betis. “Het is een geweldig team. Ze spelen goed en hebben goede spelers. Al een tijdje zijn ze bij elkaar, met dezelfde manager en geweldige supporters. Betis heeft een mooi seizoen achter de rug.”