Nieuws Maart 2009

Piqué siert debuut op met doelpunt

Gerard Piqué heeft zaterdagavond in Madrid zijn officiële debuut gemaakt voor het Spaanse nationale elftal. Tegen Turkije maakte hij ook nog eens het enige doelpunt van de avond. Daardoor doet Spanje goede zaken in de kwalificatie voor het WK 2010 in Zuid Afrika. Piqué scoorde uit een vrije trap van ploeggenoot Xavi. Spanje behaalde haar tiende achtereenvolgende overwinning. 'La Roja' is inmiddels 30 wedstrijden op rij ongeslagen.

Ook Lionel Messi was succesvol. Hij maakte deel uit van het Argentijnse elftal dat het debuut in eigen land van Maradona als bondscoach opluisterde met een klinkende 4-0 zege over Venezuela. Messi scoorde het eerste doelpunt en bereide het tweede voor.

Voor Samuel Eto'o was het weekend minder succesvol. Hij moest zich met Kameroen neerleggen bij een 1-0 nederlaag in Togo, waar Adebayor de doelpuntenmaker was.

Ook Seydou Keita speelde met zijn land Mali een WK kwalificatiewedstrijd. Tegen het nietige Sudan werd teleurstellend gelijkgespeeld; 1-1.

Martin Cáceres speelde met Uruguay een goede wedstrijd tegen het sterke Paraquay, leider in de Zuid-Amerikaanse groep. Het werd 2-0 door onder andere een doelpunt van Forlan.

Thierry Henry speelde met Frankrijk in Litouwen. 'les blues' wonnen met 0-1 door een doelpunt van Ribery.