Nieuws Mei 2010

Piqué twijfelachtig tegen Sevilla

In de met 4-1 gewonnen wedstrijd werd Piqué al een paar keer langs de lijn behandeld en in de rust ook gewisseld in verband met een blessure. In de begin fase van wedstrijd keerde Piqué een hard schot van een speler van Tenerife met de dij. Hierdoor zijn de problemen in de dij ontstaan. In de rust wisselde Guardiola hem voor Pedro. Dit was al uitvoorzorg.

De dag na de wedstrijd is er een echo uitgevoerd en hier uit bleek dat er in er een bloeduitstorting is in het dijbeen. Hierdoor traint Piqué momenteel niet met de groep mee. De medische staf probeert hem weer op tijd fit te krijgen voor de cruciale wedstrijd tegen Sevilla.

De rest van de groep werkte een lichte herstel training af. Waarbij zoals bekent ook Iniesta nog steeds ontbrak. Wel mochten er weer een paar jongens van Barça Atletic mee trainen. Deze keer waren Ruben Miño, Jose Rueda, Elvis en Thiago de uitverkoren. Donderdag was een rustdag in geplant door Guardiola. Vrijdag begint het team de voorbereiding op de voorlaatste competitiewedstrijd tegen Sevilla.