Nieuws September 2013

Piqué: “Wedstrijd zoals wij dat graag willen”

Na de 4-1 overwinning op Real Sociedad van afgelopen dinsdag heerst er een algemene sfeer van tevredenheid in het kamp van FC Barcelona. Gerard Piqué sprak met ‘El Marcador’ van Barça TV over de wedstrijd, die vooral een wervelende eerste helft zag. “Het was een wedstrijd dat een voorbeeld is voor hoe wij dingen willen doen. We hadden het moeilijk in Vallecas en ook tegen Ajax, maar dit keer ging alles goed… Misschien was dat het beste dat we hebben laten zien, constant op zoek naar een doelpunt. Het was over het algemeen een geweldige wedstrijd en tegen een Champions League team.”

De verdediger ging zonder enige schroom direct in op de discussie die in de media heerst over het lage balbezit tegen Rayo Vallecano vorig weekend. “Welk debat? Wij zijn Barça, we weten hoe dingen zijn en werken. Alleen winnen is niet voldoende. We moeten ook goed voetbal spelen, voor zij die dat nog niet wisten.”
Aan deze statement voegde hij toe: “Barça is de enige club die 4-0 kan winnen en mensen kijken dan nog steeds naar wie het meeste balbezit had. We waren ons echter al bewust van deze statistiek… Je zag het beste van ons dinsdag, maar op andere dagen kan het even niet zo lopen en we moeten variëren. Hoe meer opties we hebben, hoe beter we zullen zijn. Dat is iets dat Tata probeert te implementeren, en dat verwelkomen we met open armen.”

Wat de discussie ook is, feit is en blijft dat Barça nu zes competitiezeges op rij heeft geboekt, uit zes wedstrijden. “Dat laat zien hoe goed we het doen. Zo lang we winnen, kan het niet slecht zijn. Zo lang wij de drie punten elke wedstrijd pakken, kunnen we dat zeggen.”

Piqué sloot het gesprek af op een persoonlijke noot. “Ik voel me heel fit en goed. De Liga ligt wel nog helemaal open. Atlético Madrid zit ons op de hielen en het zal een lastige en competitieve competitie zijn.”