Nieuws Oktober 2013

Puyol: “Blij weer terug te zijn.”

Na het gelijke spel tegen Osasuna afgelopen zaterdag, ging de eerste aandacht uit naar Carles Puyol. De aanvoerder keerda na zeven maanden blessureleed terug op het veld en kon meteen in de basis beginnen. “De laatste maanden waren moeilijk, maar ik heb het gered. Het voelde goed en ik ben blij om weer terug te zijn”, aldus Puyol.

De reactie van de Catalaanse verdediger over de teamprestatie sprak voor zich: “We hebben het uit tegen Osasuna altijd al lastig gehad, maar dit neemt niet weg dat ik ontevreden ben over het resultaat. In de aanval waren we slordig, waardoor we niet door de verdediging van Osasuna heenkwamen.” Toch blikt Puyol vooruit: “We moeten nu onze rust pakken, want dinsdag spelen we tegen Milan en komende zaterdag wacht El Clásico.”

In de verdediging van Barça werd El Capitan bijgestaan door Marc Bartra. Het was de eerste maal dit seizoen dat de defensie van de Blaugrana’s uit deze twee spelers bestond. De jonge verdediger kreeg een compliment van Puyol: “Ik ken Marc goed en hij is een goede teamspeler. Bartra wordt iedere dag beter.”

Martín Montoya was de volgende speler die een reactie gaf: “We gingen vanaf het begin voor de winst, vooral omdat we het altijd lastig hebben in Pamplona. Helaas hebben we maar één punt overgehouden aan dit duel.” De rechtsback was verheugd over de terugkeer van El Capitan: “Puyol speelde een goede wedstrijd en hopelijk kan hij dit de rest van het seizoen volhouden. Hij is heel belangrijk voor het team.”

Tot slot kwam Pedro voor de microfoon. De aanvaller gaf de volgende reactie: “We hebben goed gespeeld en kansen gecreëerd. Helaas waren we ongelukkig in de afwerking. Nu moeten we ons richten op de wedstrijden tegen AC Milan en Real Madrid.”