Nieuws September 2010

Puyol en Jeffren geblesseerd

Dinsdagmiddag heeft aanvoeder Puyol een blessure opgelopen tijdens een trainingskamp van de Spaanse nationale selectie in voorbereiding op de EK kwalificatie wedstrijd tegen Liechtenstein en de vriendschappelijke wedstrijd tegen Argentinië. Het was meteen al duidelijk dat de blessure te ernstig was om deze wedstrijden te spelen. Hierdoor heeft hij het trainingskamp meteen verlaten en is terug gegaan naar Barcelona.

Bij FC Barcelona heeft Puyol woensdag ochtend een aantal medische testen ondergaan. Uit deze medische testen is gebleken dat Puyol een blessure heeft opgelopen aan zijn linkerkuit. In het nog prille seizoen heeft Puyol nog niet veel gespeeld. Tijdens de wedstrijd om de Joan Gamper Trofee heeft hij 63 minuten mee gedaan. Afgelopen zondag tijdens de eerste competitie wedstrijd tegen Racing Santander moest Puyol ook al op het laatste moment afhaken. Deze blessure zal Puyol tussen de twee a drie weken aan de kant houden. Hierdoor mist hij niet alleen de interlands, maar ook de wedstrijd van Barça tegen Hércules Alicante.

Uit het trainingskamp van het Spaanse elftal onder de 21 jaar, kwam dinsdagavond ook al het bericht dat Jeffren het trainingskamp heeft verlaten met een blessure. Bij hem is woensdag geconstateerd dat hij een spierscheuring heeft op gelopen in zijn linkerbeen. Hij zal hierdoor 2 weken niet in actie kunnen komen.