Nieuws April 2016

Rafinha terug in actie

Naast de overwinning in de enerverende eerste kwartfinale tegen Atlético Madrid in de Champions League viel er voor FC Barcelona nog iets te vieren: Rafinha maakte zijn langverwachte rentree op het voetbalveld.

De Braziliaan moest noodgedwongen zes maanden actie missen, als slachtoffer van een harde tackle die hem ernstig blesseerde in de groepswedstrijd tegen AS Roma vorig jaar september. Extra zuur was het feit dat Rafinha in bloedvorm verkeerde voor hij langdurig buitenspel werd gezet.

Recentelijk kwam het geweldige nieuws dat de medische staf van Barça de Braziliaan het groene licht had gegeven en in dinsdagavond tegen Atlético Madrid keerde Rafinha terug. Hij kwam het veld in als vervanger van Ivan Rakitić en hielp het team om de 2-1 ommekeer compleet te maken.

Na de wedstrijd sprak hij met de pers en uitte zijn blijdschap: “De afgelopen maanden heb ik heel hard getraind om terug te komen op dit niveau.”
Ook trainer Luis Enrique was uitermate bij de middenvelder weer tot zijn beschikking te hebben en gaf toe: “Ik dacht dat we hem voor de rest van het seizoen zouden moeten missen. De medici hebben geweldig werk verricht, het is fantastisch nieuws.”