Nieuws November 2015

Rafinha verlengt contract

FC Barcelona heeft bekend gemaakt dat de club het contract van de ernstig geblesseerde Rafinha Alcántara heeft opengebroken en heeft verlengd tot de zomer van 2020. Als een andere club de 22-jarige middenvelder wil overnemen van Barça zal het 75 miljoen over moeten maken aan de Catalanen. Het nieuwe contract wordt binnen enkele dagen door beide partijen getekend worden.

Samen met broer Thiago doorliep Rafinha de jeugdopleiding van FC Barcelona. Waar zijn grote broer in de zomer van 2013 vertrok naar Bayern München verlengde Rafinha juist zijn contract met Barça tot medio 2016. Een paar weken later vertrok hij echter alsnog uit Barcelona. Rafinha werd voor een seizoen verhuurd aan Celta de Vigo om ervaring op te doen. Samen met de toenmalige coach van Celta, Luis Enrique, keerde de middenvelder met zijn trainer terug naar Barcelona.

Dit seizoen scheurde Rafinha in het Champions League-duel met AS Roma een kruisband af bij een duel met tegenstander Radja Nainggolan, waardoor hij helaas tot de zomer van 2016 niet meer inzetbaar is. Voor FC Barcelona is dat gelukkig geen reden om het contract met de talentvolle jonge middenvelder niet te verlengen.