Nieuws December 2017

Rafinha weer terug bij selectie

Op 2 april van dit jaar raakte Rafinha, tijdens het duel met Granada, geblesseerd. De middenvelder van FC Barcelona moest noodgedwongen geopereerd worden aan zijn meniscus. Ruim acht maanden later kan de middenvelder zijn rentree bij de Catalaanse club maken.

De club laat via officiële kanalen weten dat Rafinha maandag groen licht heeft ontvangen van de medische staf. Daarmee is Rafinha de volgende speler die de ziekenboeg bij Barcelona verlaat. Afgelopen week keerden ook Mascherano en Andrés Iniesta al terug.

Ernesto Valverde kan echter nog niet beschikken over de geblesseerde Gerard Deulofeu, Paco Alcacer en de langdurig geblesseerde Ousmane Dembélé. Deulofeu en Alcacer lijken de Clasico zaterdag zeker te missen. Of Dembélé  in actie kan komen is nog altijd de vraag.