Nieuws Mei 2009

Real Madrid-FC Barcelona 2-6

Vanwege de penyabijeenkomst van vanavond nu slechts een kort verslagje. Morgen (zondag) volgt meer.

Met enorme overmacht heeft het Barça van Pep Guardiola vanavond Real Madrid in Bernabeu verslagen. Barcelona leerde de Madrilenen wat voetballen is. Slecht de eerste 13 minuten drongen de Witten aan, hetgeen resulteerde in de 1-0 van Higuaín. Na dit doelpunt namen de blaugranas de wedstrijd volledig over met de volgende doelpunten:
1-1 Henry (min 17)
1-2 Puyol (min 20)
1-3 Messi (min 35)
2-4 Henry (min 58)
2-5 Messi (min 73)
2-6 Piqué (min 82)
Sergio Ramos kon in de 55ste minuut nog iets terug doen, maar het team van coach Juande Ramos zag de overige tijd alle hoeken van het veld. Onze jongens speelden een historische wedstrijd en namen met nu 7 punten verschil een vrijwel onneembaar voorschot op de Spaanse titel.