Nieuws Juli 2014

Recreativo – Barça 0-1

Op zaterdag 19 juli ging de seizoensvoorbereiding voor FC Barcelona echt van start. De wedstrijd tegen Recreativo Huelva ging om de Colombino Trofee en was tevens het debuut van Luis Enrique als coach van het eerste team.

In de startende elf stonden slechts drie spelers uit het eerste team (Masip, Montoya en Sergi Roberto); de rest kwam uit Barça B. Van het begin tot het einde had Barça, spelend in een 4-3-3 systeem, het initiatief en vooral Halilovic blonk uit in dit vriendschappelijke treffen. Tegenover het defensief goed opgestelde Recreativo leverde het echter niet veel kansen op. Pas rond het halfuur dankzij een inzet van Martín Montoya en drie minuten later eentje van Halilovic werd keeper Sotres van de thuisploeg pas echt getest.

In de tweede helft plaatste Enrique een geheel ander elftal op het veld. Marc-André Ter Stegen maakte zijn debuut als Barça-keeper, en zowel Bartra als Afellay en Deulofeu maakten minuten. In Ter Stegens debuut zou het leuk geweest zijn om te zien wat de Duitser in huis heeft, maar Recreativo bracht weinig dreiging met zich mee.Deulofeu was nu de meest creërende speler bij Barça. Zijn schot in de 66e minuut was wat leidde tot het enige doelpunt van de avond. Sotres kon de inzet keren, maar de bal viel recht in de weg van Joan Román en die verzaakte niet: 0-1.

Dongou maakte ook nog een paar minuten, waardoor alle 23 spelers die waren meegenomen naar Andalusië wat tijd kregen op het veld. Het bleef een Barça-monoloog met weinig balbezit voor de thuisploeg. Deulofeu had nog een schot in petto die op de lat afketste en de wedstrijd eindigde in 0-1, en daarmee een prima begin van het nieuwe seizoen.