Nieuws December 2015

River Plate - Barça 0-3

De Blaugrana’s zijn wereldkampioen geworden. In het Nissan Stadion in Yokohama waren de Catalanen met 0-3 te sterk voor het Argentijnse River Plate.

Beide ploegen gingen vol voor de winst en begonnen daarom sterk aan het duel. Barça probeerde het eigen spel te spelen, maar
River Plate gaf heel goed partij, waardoor er een enerverende wedstrijd te zien was. De eerste kans van de wedstrijd was daarom ook voor het team van Luis Enrique. Zowel Lionel Messi als Luis Suárez konden aanleggen, maar keeper Marcelo Alberto Barovero stond goed opgesteld. Halverwege de eerste helft kwam Barça beter in de wedstrijd en kreeg via Dani Alves ook nog een goede kans, maar keeper Barovero stond wederom goed opgesteld. Toch wist het team van Luis Enrique nog voor rust op voorsprong te komen. Na ruim een half uur baande Messi zich een weg door de verdediging van de Argentijnse club en wist zo voor 0-1 te zorgen. De Blaugrana’s hadden voor rust de score nog kunnen verdubbelen, toen Messi de bal na een fraaie actie op Suárez voorgaf. De Uruguayaan schoot de bal naast. River Plate had voor rust geen grote uitgespeelde kansen, waardoor de ruststand 0-1 bleef.

Na rust bleven de Catalanen het beste van het spel houden. Dit werd al snel in een doelpunt uitbetaald. Sergio Busquets speelde zichzelf goed vrij en gaf een fraaie pass op de vrijlopende Suárez. De aanvaller twijfelde niet en schoof de bal in het doel: 0-2. Na deze treffer kwam Barça nog beter in het spel. Halverwege de tweede helft beloonde de Blaugrana’s zich door voor 0-3 te zorgen. Neymar gaf de bal voor op Suárez, die zich door een mooie loopactie vrijspeelde. De Uruguayaanse spits kopte de bal achter keeper Barovero. De Argentijnse winnaar van de
Copa Libertadores wist pas na deze goal er een aantal keer gevaarlijk uit komen. Claudio Bravo stond iedere keer goed opgesteld en kreeg ook in de slotfase geen tegentreffer te incasseren. Hierdoor werd de eindtand bepaald op 0-3.

Opstelling Barça: Bravo, Alves, Pique, Mascherano (81’ Vermaelen), Alba, Busquets, Rakitić (66’ Sergi Roberto), Iniesta, Messi, Suárez,
Neymar (88’ Mathieu)

Bekijk HIER de samenvatting van de NOS.